Randevu Formu

ROT BALANS AYARI


 

 Rot ve Balans ayarlarının bozukluğu nasıl anlaşılır?
1.Rot ayarlarının bozukluğu nasıl anlaşılır? 

Düz yolda direksiyon bırakıldığında araç herhangi bir yöne doğru sapıyorsa, 

# Virajlarda ön tekerleklerden lastik sesi geliyorsa, 

# Arka tekerlekler ön tekerleklerin izini takip etmiyorsa, 

# Tekerlekler tam karşıyı gösterirken direksiyon simidi olması gerekenden farklı bir konumda duruyorsa rot ayarları bozuk demektir.

2.Balans ayarı bozukluğu nasıl anlaşılır? 

Özellikle yüksek süratlerde direksiyon simidinde bir titreme ya da vuruntu hissediliyorsa ön tekerleklerin balans ayarları bozulmuş demektir. 

# Aracın arka tarafında bir titreme veya vuruntu varsa bu arka tekerleklerin balans ayarının bozulduğunu gösterir.

 

 

 

 

 

 

BALANS AYARI NASIL YAPILIR


Bilgisayarlı sistemlerin hata oranı çok düşük. Otomobilin yerle temasını sağlayan tekerlekler

jant ve lastik olmak üzere iki farklı parçadan oluşur.

Bu iki parçadan herhangi birinde olabilecek bir yapısal dengesizlik

tekerleğin tam bir daire çizmesini engelleyeceği için direkt olarak

konfor ve yol güvenliğini olumsuz etkiler. 


Tekerlek yukarı-aşağı doğru dengesiz dönüyorsa,

yani dönüş sırasında zıplama oluyorsa statik balans ayarı;

sağa sola doğru engesiz bir dönüş varsa, tekerlek yalpalıyorsa

dinamik balans ayarı yapılması gerekir. 





spacer